L’Ajuntament d’Onda es consolida com a “administració transparent i sense papers”
19/07/2017 | 16:35 h
L'alcalde d'Onda, Ximo Huguet Lecha, s'ha mostrat "molt satisfet per com està funcionant la implantació del nou sistema de tramitació d'expedients de manera electrònica, substituint al paper", segons indica una nota de l'Ajuntament.
"Durant els últims mesos, i de forma progressiva, l'actual equip de govern ha implantat una aplicació informàtica que permet dur a terme de forma electrònica el registre municipal, les notificacions o la firma de factures, complint així amb la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques", afegeix la nota, que continua així:.
“Ens adaptem als nous temps i a la nova llei que obliga a la tramitació electrònica dels expedients, la qual cosa suposa un canvi en el funcionament de les administracions públiques i de les seves relacions amb els ciutadans”, ha explicat Huguet. A més, l'alcalde d'Onda ha ressaltat que “a part de l'estalvi econòmic per no usar paper i la cura del medi ambient, que exemplifica la nostra aposta per mesures que converteixen a Onda en exemple de ciutat sostenible, l'actual equip de govern és transparent, ja que gràcies a posar en marxa aquest nou procediment administratiu, ara els partits de l'oposició tenen accés a més informació de forma electrònica. Per exemple, en l'actualitat poden veure els expedients dels punts que es debaten en el Ple”. En aquesta línia, l'alcalde ha destacat que “des de la nostra entrada al govern ens vam proposar fer de l'Ajuntament una 'administració de vidre' i en aquesta línia continuem treballant per a complir amb els criteris de transparència que marquen la nostra forma d'entendre la política, aplicant mesures per a aconseguir un Ajuntament més obert i transparent que governe per i per a tots els onders”.
El servei d'autoliquidacions, també online
L'alcalde ha subratllat també que l'Ajuntament d'Onda està realitzant una forta inversió, “tant econòmica com a humana, per a posar a la disposició dels onders tots els mitjans electrònics necessaris per a realitzar els seus tràmits i ha recordat que des del passat any, el consistori onder va engegar un nou servei de tramitació municipal online. “L'equip de govern, en la tasca de facilitar la comunicació entre l'Ajuntament i la ciutadania, ofereix un servei més ràpid i còmode al ciutadà per als seus tràmits administratius a través d'un nou portal denominat Autoliquidació C60”. Des de llavors, els veïns del municipi que ho desitgen “poden continuar realitzant les gestions en el Servei d'Atenció i Tramitació (SAT), però si desitgen estalviar-se cues tenen a la seva disposició un nou portal a la web ajuntament.onda.es ((https://autoliquidaciones.onda.es/autoliquidacionesweb/). Aquest servei facilita als onders l'accés als rebuts per al pagament de les taxes, ja siguen formatives, llicències d'obres, imposats de circulació o ocupació de via pública", acaba dient la nota municipal.